اخبار

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان؛ قم ظرفیت خوبی در توسعه گردشگری دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: استان قم ظرفیت خوبی در عرصه گردشگری دارد که باید با استفاده از فرهنگ سازی رسانه ای از این ظرفیت ها استفاده کرد.

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم؛ عیسی رضایی به مناسبت روز خبرنگار دربازدید از خبرگزاری فارس در قم افزود: استان قم به علت وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و مراکز علمی روزانه شاهد حضور بسیاری از زائران از سراسر کشور و کشورهای خارجی است که این ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری است.

وی افزود: نقش رسانه در توسعه فرهنگ گردشگری با معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری و صنایع دستی موثر است.

رضایی ادامه داد: این اداره کل آماده ارتباط متقابل با رسانه ها در منعکس کردن و معرفی جاذبه های گردشگری است تا بتواند از این طریق زیرساخت‌های گردشگری را در قم تقویت کند.

وی خاطر نشان کرد: نقش خبرگزاری فارس به عنوان یک رسانه مرجع در فرهنگ سازی جاذبه های گردشگری موثر است.

در ادامه این نشست سید جواد اشرفی مدیر دفتر خبرگزاری فارس در قم نیز با اشاره به اینکه سرمایه‌ گذاران نیازمند حمایت نهادهای مختلف است، گفت: در استان ستاد عالی حمایت از سرمایه‌گذاران شکل گرفت ولی با تغییر مدیریت‌ها این ستاد کارکرد خود را ندارد.

وی افزود: با تقویت زیرساخت‌ها و حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری، مدت زمان ماندگاری مسافران در این استان افزایش می یابد و این امر موجب توسعه استان می شود. 

اشرفی ابراز امیدواری کرد: با تعامل همکاری های رسانه ای در خصوص حمایت از سرمایه‌ گذاران وحدت رویه شکل بگیرد و موانع سرمایه ‌گذاری در استان برطرف شود.

مدیر دفتر خبرگزاری فارس در قم  ادامه داد:  میزان ماندگاری زائران در قم پایین است،که با توسعه آن این مهم منجر به توسعه استان می شود

/انتهای خبر

درباره جشنواره

"بگو، در زمين گردش کنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز کرد سپس خدا وند (به همين گونه) جهان آخرت را ايجاد مي کند."مردم جهان با اهداف متفاوت، روزهای زیادی را در طول سال جشن می‌گیرند،‌ یکی از مهمترین اهداف این است که تمام مردم این کره زمین با هم یکی و متحد شوند. مراسم در هر کشوری مطابق با آداب و سنن و قوانین دولتی آنجا برگزار می‌شود اما هدف غایی و بنیادی این روزها این است که مردمان جهان با هم هماهنگ شوند به این امید که جهانی آرام و بدون جنگ و بدون ناراحتی داشته باشند. سازمان ملل متحد و زیربخش های آن نیز در همین راستا روزهای خاصی را با نامهای مختلف و موضوعات متفاوت بعنوان روزهای جهانی مطرح می کنند تا ضمن ایجاد یکپارچگی بین کشورهای مختلف زمینه الزام و توجه همه حکومتها را به برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه این روزها، ایجاد نمایند.

تمام حقوق این سایت محفوظ است.© طراحی و پیاده سازی فرتاک

Search