اخبار

در نشست کمیته مشورتی گردشگری انجام گرفت؛ هم اندیشی برای برگزاری باشکوه جشنواره مشارکت ملی گردشگری

هم اندیشی به منظور برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری و نیز دومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با حضور صاحبنظران این حوزه در نشست کمیته مشورتی گردشگری انجام گرفت. 

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ دهمین نشست کمیته مشورتی گردشگری با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری و جمعی از اساتید، صاحبنظران، اصحاب رسانه، مدیران و کارشناسان ارشد این حوزه در محل هتل همای تهران برگزار شد. 

در این جلسه که با محوریت «هم اندیشی به منظور گرامیداشت روز جهانی گردشگری و دومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری»، «ارائه راهکارهای اجرایی سیاست های ابلاغی برنامه ششم به منظور توسعه گردشگری» و «طراحی مکانیسم های مورد نیاز جهت استفاده حداکثری از ظرفیت کلیه فعالان گردشگری« تشکیل شده بود؛ هر یک از اعضای حاضر با بیان نقطه نظرات خود در پیشبرد و جهت دهی به برنامه ریزی های صورت گرفته موثر عمل کردند. 

در این نشست که نمایندگان ارشد ارگان های اجرایی فرابخشی مانند شهرداری، وزارت ورزش و جوانان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، آموزش و پرورش و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند هر یک با مطرح کردن طرح های مرتبط با حوزه گردشگری و بیان کردن فصل مشترک و قابل همکاری در زمینه برگزاری جشنواره مشارکت ملی گردشگری به بحث و بررسی پرداختند. 

گفتنی است، توجه به فرآیند فرهنگ سازی، اشتغالزایی، چگونگی جایگزین شدن  صنعت گردشگری به جای نفت،  چگونگی افزایش مشارکت مردمی و جامعه بومی در حفظ داشته های طبیعی و تاریخی، آماده سازی میزبانی از موج جدیدگردشگران ورودی با توجه به تحولات سیاسی اخیر و نیز مشارکت بیشتر بخش خصوصی و نهادهای فرابخشی بخشی از رئوس نظرات مطرح شده در این نشست به شمار می آید.  

/انتهای خبر

درباره جشنواره

"بگو، در زمين گردش کنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز کرد سپس خدا وند (به همين گونه) جهان آخرت را ايجاد مي کند."مردم جهان با اهداف متفاوت، روزهای زیادی را در طول سال جشن می‌گیرند،‌ یکی از مهمترین اهداف این است که تمام مردم این کره زمین با هم یکی و متحد شوند. مراسم در هر کشوری مطابق با آداب و سنن و قوانین دولتی آنجا برگزار می‌شود اما هدف غایی و بنیادی این روزها این است که مردمان جهان با هم هماهنگ شوند به این امید که جهانی آرام و بدون جنگ و بدون ناراحتی داشته باشند. سازمان ملل متحد و زیربخش های آن نیز در همین راستا روزهای خاصی را با نامهای مختلف و موضوعات متفاوت بعنوان روزهای جهانی مطرح می کنند تا ضمن ایجاد یکپارچگی بین کشورهای مختلف زمینه الزام و توجه همه حکومتها را به برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه این روزها، ایجاد نمایند.

تمام حقوق این سایت محفوظ است.© طراحی و پیاده سازی فرتاک

Search