اخبار

منصوری آرانی: گردشگران انگلیس پیام صلح و دوستی ایرانیان را به سرزمین‌شان می‌برند

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس مبنی بر امن و مطمئن توصیف کردن بیشتر مناطق کشورمان برای سفر گردشگران انگلیسی، گفت: گردشگران انگلیس پیام صلح و دوستی ایرانیان را با خود به سرزمین‌شان خواهند برد. 

عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه کشور انگلیس، ایران  را از لسیت کشورهای پرخطر گردشگری خارج کرده، درباره نتایجی که این اتفاق برای ایران به همراه دارد، گفت:‌ حضور بیش از 400 هزار ایرانی در کشور انگلستان تاثیر بسیاری بر نوع افکار عمومی جامعه این کشور درباره ایرانیان داشته است و آن‌ها ایرنیان را مردمی متمدن و با فرهنگ غنی می‌شناسند؛ زیرا اکثر ایرانیان ساکن انگلیس، به لحاظ علمی و یا اقتصادی در سطح بالایی قرار دارند و مردم انگلیس نیز به‌دلیل هم‌زیستی مسالمت آمیز با ایرنیان به شناخت فرهنگ و تمدن ایران تمایل دارند، به همین دلیل، مردم انگلیس تمایل بسیاری برای دیدن کشور ایران دارند.

مردم انگلیس تمایل بسیاری برای دیدن کشور ایران دارند

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: ایران با دولت انگلستان در طول تاریخ همواره نقاط تاریک بسیاری را پشت سر گذاشته اما باید مردم این کشور را از دولت‌شان جدا کرد.

افزایش گردشگران، تاجران، بازرگانان، محققان علمی و باستانی در ایران 

وی ادامه داد: نوع نگاه مردم انگلستان به ایران و فشاری که به دولت‌شان آورده‌اند سبب شده، دولت آنها پس از توافق هسته‌ای، مجبور به اعلام واقعیت‌های کشور ایران همچون بی‌خطر و امن بودن شوند و در شرایط فعلی با افزایش گردشگران، تاجران، بازرگانان، محققان علمی و باستانی در ایران مواجه خواهیم شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به حضور گروه پارلمانی انگلیس در ایران اشاره کرد و گفت: طی حضور گروه پارلمانی انگلیس به ایران، آن‌ها اظهار کردند آنچه در این سال‌ها از رسانه‌های انگلیس درباره ایران شنیده‌اند با آنچه که خودشان به چشم می‌بینند تفاوت بسیاری دارد؛ آنها صراحتا اعلام کردند مردم ایران متمدن، پرتلاش و بانشاط هستند؛ به‌یقین گردشگران بیشتر این موضوع را تاکید خواهند کرد.

صنعت توریسم ایران با حضور بیشتر انگلیسی‌ها تحت تاثیر قرارمی‌گیرد

منصوری آرانی با تاکید براینکه صنعت توریسم ایران با حضور جدی‌تر انگلیسی‌ها تحت تاثیرقرار می‌گیرد، اضافه کرد: متولیان گردشگری باید از این اتفاق استفاده کنند و با برنامه‌ریزی آن را بسط دهند، این در حالی است که انگلیسی‌ها تمایل بسیاری به خریدن صنایع دستی و قالی ایرانی دارند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تاثیراتی که توافق هسته‌ای می‌تواند بر گردشگری ایران داشته باشد، گفت: تمدن، صنایع دستی، آثار باستانی و فرهنگ ایران زمین باید در معرض دید جهانیان قرار گیرد چراکه در ادامه می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی را این طریق حل کرد.   

 

میلیاردها دلار صهونیسم برای تصویر منفی از ایران نقش برآب خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در آینده نزدیک میلیاردها دلاری که صهونیسم و دشمنان برای ارائه تصویر منفی از ایران هزینه کرده‌اند نقش برآب خواهد شد، ادامه داد: ورود گردشگران به ایران موجب می‌شود آن‌ها از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان آشنا شوند و گردشگران انگلیس پیام صلح و دوستی ایرانیان را با خود به سرزمین‌شان می‌برند؛ از سوی دیگر، با جذب گردشگر و توریسم اقتصاد ایران متحول می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزارت امور خارجه انگلیس در آخرین هشدار مسافرتی خود که مربوط به سال گذشته است، برای تمامی سفرهای غیرضروری به همه مناطق ایران محدودیت قایل شده بود، اما چند روز گذشته در بیانیه‌ای با تجدید نظر در هشدارهای مسافرتی قبلی‌اش در مورد ایران، بیشتر مناطق کشورمان را برای گردشگران انگلیسی امن و مطمئن اعلام کرد

/انتهای خبر

درباره جشنواره

"بگو، در زمين گردش کنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز کرد سپس خدا وند (به همين گونه) جهان آخرت را ايجاد مي کند."مردم جهان با اهداف متفاوت، روزهای زیادی را در طول سال جشن می‌گیرند،‌ یکی از مهمترین اهداف این است که تمام مردم این کره زمین با هم یکی و متحد شوند. مراسم در هر کشوری مطابق با آداب و سنن و قوانین دولتی آنجا برگزار می‌شود اما هدف غایی و بنیادی این روزها این است که مردمان جهان با هم هماهنگ شوند به این امید که جهانی آرام و بدون جنگ و بدون ناراحتی داشته باشند. سازمان ملل متحد و زیربخش های آن نیز در همین راستا روزهای خاصی را با نامهای مختلف و موضوعات متفاوت بعنوان روزهای جهانی مطرح می کنند تا ضمن ایجاد یکپارچگی بین کشورهای مختلف زمینه الزام و توجه همه حکومتها را به برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه این روزها، ایجاد نمایند.

تمام حقوق این سایت محفوظ است.© طراحی و پیاده سازی فرتاک

Search