اخبار

معاون گردشگري کشور از اماکن اقامتی استان قم بازدید کرد

 

معاون گردشگري سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در سفر یک روزه به استان قم به همراه هیاتی از کارشناسان گردشگری از تعدادی اماکن اقامتی در این استان بازدید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی قم پرس ; مرتضی رحماني موحد در بازدید از این اماکن اقامتی اظهار داشت: استان قم با حضور زائران از کشورهای مختلف دارای ظرفیت گسترده ای در حوزه گردشگری است.

 

وی افزود: مدیران اماکن اقامتی باید خدمات شایسته ای را برای جذب رضایت زائران ارایه کنند همچنین ساماندهی زائران عراقی در این استان ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

در ادامه این بازدید ها سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم به ارائه گزارشی از وضعیت اماکن اقامتی استان ارایه کرد و گفت: در استان قم بیش از 400 واحد تاسیسات گردشگری از مسافران پذیرایی می کند که از این تعداد 51 واحد هتل و هتل آپارتمان، 54 واحد مهمانپذیر، 90 واحد مجتمع گردشگری بین راهی، 140 خانه مسافر و سایر واحدهای پذیرایی فعال هستند.

 

سید مهدی اشکوری افزود: همچنین این معاونت به جذب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه تاسیسات گردشگری پرداخته است و از آنها حمایت می کند.

 

وی از فعالیت تعدادی از اماکن اسکان غیر مجاز مسافر در این استان خبر داد و گفت: طی بازدید کارشناسان نظارتی و تماس های مردمی متوجه فعالیت های واحدهای غیرمجاز بدون پروانه بهره برداری شدیم که جهت پلمب به اداره کل اماکن فرماندهی انتظامی قم گزارشی ارایه کردیم.

 

وی افزود: اماکن اقامتی استان توسط سه تیم از جمله تیم اقامتی، مجتمع گردشگری و آژانس این اداره کل به صورت هفتگی مورد نظارت و بازرسی قرار می گیرند.

 

منبع: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قم

/انتهای خبر

درباره جشنواره

"بگو، در زمين گردش کنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز کرد سپس خدا وند (به همين گونه) جهان آخرت را ايجاد مي کند."مردم جهان با اهداف متفاوت، روزهای زیادی را در طول سال جشن می‌گیرند،‌ یکی از مهمترین اهداف این است که تمام مردم این کره زمین با هم یکی و متحد شوند. مراسم در هر کشوری مطابق با آداب و سنن و قوانین دولتی آنجا برگزار می‌شود اما هدف غایی و بنیادی این روزها این است که مردمان جهان با هم هماهنگ شوند به این امید که جهانی آرام و بدون جنگ و بدون ناراحتی داشته باشند. سازمان ملل متحد و زیربخش های آن نیز در همین راستا روزهای خاصی را با نامهای مختلف و موضوعات متفاوت بعنوان روزهای جهانی مطرح می کنند تا ضمن ایجاد یکپارچگی بین کشورهای مختلف زمینه الزام و توجه همه حکومتها را به برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه این روزها، ایجاد نمایند.

تمام حقوق این سایت محفوظ است.© طراحی و پیاده سازی فرتاک

Search