اخبار

گردشگری جنگ ، گردشگری یادها است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با حضور در مناطق عملیاتی غرب کشورگفت :گردشگری جنگ، گردشگری یادها و روزهای خاطره انگیز است و براساس زنده شدن خاطرات زمان جنگ شکل می گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، حمیدرضا آذرپور با اشاره به اینکه گردشگری جنگ بعنوان یکی از شاخه های پرجاذبه صنعت گردشگری در جهان طرفدار دارد، اظهار داشت: بیشترین جاذبه های گردشگری جنگ در دنیا شامل جبهه ها و مناطق نبرد، موزه های جنگ و صلح و یادمان های جنگ می شود.  

 

وی اذعان کرد: شاخه گردشگری جنگ وقتی به مرزهای ایران می رسد، رنگ و بوی دیگری گرفته و با تاریخ، معنویت و حماسه همراه می شود. 

آذرپور با بیان اینکه منطقه غرب کشوراز جمله مناطقی است که در دوران جنگ تحمیلی به طور جدی درگیر جنگ شد و آسیب های زیادی به این مناطق وارد آمد، افزود: کردستان یکی از استان‌هایی است که در دوران جنگ تحمیلی دروازه ورود صدام به ایران به شمار می‌آمد؛ از همین رو جنگ در این استان نسبت به دیگر بخش‌های کشور زودتر آغاز شد.

این مسئول به نقش و جایگاه ویژه‌ استان کردستان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این ضرورت احساس می‌شود که همواره اقشار مختلف مردم با تاریخ حماسه استان کردستان و حماسه رزمندگان کرد آشنا شوند. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: عبور از مناطق جنگ زده و بازدید از آثار مادی و معنوی به جا مانده از دوران دفاع مقدس  و یادمان های شهدا و محل شهادت شهیدان، محل های برگزاری عملیات های جنگی در مناطق جنگی دوران دفاع مقدس، فرصتی است که می توان مظلومیت ملت ایران را به گوش جهانیان رساند. 

این مسئول سفر راهیان نور را موجب تقویت باورهای دینی مردم دانست و افزود: زائرین با حضور در یادمان‌ها در حقیقت با افتخارات رزمندگان دوران دفاع‌مقدس و رشادت‌های آنها آشنا می‌شوند. 

 آذرپور تصریح کرد:گردشگری جنگ، مهم ترین بهانه رونق گردشگری در حوزه معنوی طی سال های اخیر بود که منسجم ترین فعالیت مربوط به آن در چارچوب کاروان های راهیان نور تعریف شد و توسعه آن نه تنها می تواند معرف برگی از تاریخ باشد، بلکه در توسعه اقتصاد و اشتغالزایی در مناطق جنگ زده نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت

/انتهای خبر

درباره جشنواره

"بگو، در زمين گردش کنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز کرد سپس خدا وند (به همين گونه) جهان آخرت را ايجاد مي کند."مردم جهان با اهداف متفاوت، روزهای زیادی را در طول سال جشن می‌گیرند،‌ یکی از مهمترین اهداف این است که تمام مردم این کره زمین با هم یکی و متحد شوند. مراسم در هر کشوری مطابق با آداب و سنن و قوانین دولتی آنجا برگزار می‌شود اما هدف غایی و بنیادی این روزها این است که مردمان جهان با هم هماهنگ شوند به این امید که جهانی آرام و بدون جنگ و بدون ناراحتی داشته باشند. سازمان ملل متحد و زیربخش های آن نیز در همین راستا روزهای خاصی را با نامهای مختلف و موضوعات متفاوت بعنوان روزهای جهانی مطرح می کنند تا ضمن ایجاد یکپارچگی بین کشورهای مختلف زمینه الزام و توجه همه حکومتها را به برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه این روزها، ایجاد نمایند.

تمام حقوق این سایت محفوظ است.© طراحی و پیاده سازی فرتاک

Search