اخبار

کهنترین آثار تاریخی دوران اسلامی خراسان میزبان گردشگران آلمانی

مدیرمیراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان از بازدید یک گروه گردشگر آلمانی از میل و مقبره ارسلان جاذب سنگ بست فریمان به عنوان تنها آثار بازمانده از معماری دوره غزنوی در ایران خبر داد. 

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، حسن گياهي با اعلام اين خبر گفت: این گروه گردشگر آلمانی که در برنامه سفر خود بازدید از این آثار را در برنامه خود گنجانده بودند از اینکه از کهنترین آثار تاریخی دوران اسلامی خراسان دیدن می کردند ابراز خرسندی کردند.

وي گفت: اين گروه گردشگر آلماني در بازديد زا اين اثر تاريخي عنوان كردند كه موضوع بازدید از این آثار بارزش فرهنگی و تاریخی که از معماری و مهندسی بسیار ارزشمندی نیز برخوردار است را به هموطنان خود خواهیم كرد.

گياهي افزود: احیاء این آثار كه همواره مورد توجه خاص گردشگران خارجی می باشد  چندی است با همکاری معاونت میراث فرهنگی اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، آغاز شده و در حال اجراست

/انتهای خبر

درباره جشنواره

"بگو، در زمين گردش کنيد و بنگريد خداوند چگونه آفرينش را آغاز کرد سپس خدا وند (به همين گونه) جهان آخرت را ايجاد مي کند."مردم جهان با اهداف متفاوت، روزهای زیادی را در طول سال جشن می‌گیرند،‌ یکی از مهمترین اهداف این است که تمام مردم این کره زمین با هم یکی و متحد شوند. مراسم در هر کشوری مطابق با آداب و سنن و قوانین دولتی آنجا برگزار می‌شود اما هدف غایی و بنیادی این روزها این است که مردمان جهان با هم هماهنگ شوند به این امید که جهانی آرام و بدون جنگ و بدون ناراحتی داشته باشند. سازمان ملل متحد و زیربخش های آن نیز در همین راستا روزهای خاصی را با نامهای مختلف و موضوعات متفاوت بعنوان روزهای جهانی مطرح می کنند تا ضمن ایجاد یکپارچگی بین کشورهای مختلف زمینه الزام و توجه همه حکومتها را به برنامه ریزی و اجرای برنامه های ویژه این روزها، ایجاد نمایند.

تمام حقوق این سایت محفوظ است.© طراحی و پیاده سازی فرتاک

Search